///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Pensil Magik: Ramadhan dah tiba. Bree semakin ceria..

Announcement

Announcement!
Bermula dari April 2012, blog ini akan memuatkan catatan dan artikel yang berkaitan dengan pandangan peribadi penulis terhadap isu semasa dan keagamaan. Manakala semua post sebelum ini yang berkaitan dengan Bree, Homeschool, pendidikan awal kanak-kanak dan keibubapaan sudah di pindahkan kerumah baru Sayang diSayang. Kita jumpa di sana ya. Terima Kasih kerana masih mengikuti blog kami.

Followers

Monday, August 1, 2011

Ramadhan dah tiba. Bree semakin ceria..

Assalamualaikum semua,
Hari ini 1 Ramadhan kan, semua orang penuh bersemangat berpuasa.Alhamdulillah. Pagi tadi sahur apa ? pasti kan makan makanan yang dapat memberi tenaga sepanjang hari berpuasa ni. Maklumlah hari pertama ni selera masih menebal dan perut pun akan cepat je lapar. Jadi makan makanan yang seimbang, dan minum air putih banyak-banyak kalau tak kang memang kehausan dan lesu. Panjang lagi masa ni hehhe..

Memang dah lama tak menulis di sini. Alasan cliche, sibuk hihih. Sibuk tu memang tak dapat elak lah kan. Dah mana nya WAHM memang jadual sentiasa padat. Tapi sebenarnya mencari bahan dan cerita yang kebih menarik untuk di kongsi bersama, bukan lah sekadar cerita2 biasa saja. Harapnya nanti dapat berkongsi ilmu dan cerita yang lebih bermanfaat. Biarlah ilmu tu kan nanti menjadi saham akhirat. Biarpun sikit tapi berguna. Uish panjang pulak ni..

OK la, ramai dah bertanya gambar Bree terbaru. Gadis kecil comel lote tu sekarang ni dah semakin bijak !Dah pandai memberi respon bila di agah. Tersengih-sengih dia. Semacam tidak percaya itu adalah anak yang dulu penuh wayar di hospital terlantar berbulan-bulan. Dia sekarang dah montel, berat terbaru 3.5 kg ! Umurnya sekarang sudah 5 1/2 bulan. Memang saiznya agak kecil berbanding dengan teman seusianya, yelah kan kalau nak ikutkan dia baru saja 2 1/2 bulan, memang la kecik.

susu
Bree masih menyusu badan, tapi kalau lambat sikit bagi, menjerit-jerit sekuat hati aduiyaii.. orang dengar macam dia kena dera, padahal dia yang 'dera' kita huhuh. Malam-malam pasti akan bangun, jadi maknya menyusu sambil duduk tersengguk-sengguk beralaskan bantal menyandar dinding.

tv
yes, kalau siang-siang letak di ruang tamu, dia dah pandai tengok tv, nak-nak pulak abang dengan kakaknya bukak channel babytv.com macam tau-tau aja tu untuk dia. Ralit je mata concerntrate tak berkedip-kedip.

main
kalau dia dah kenyang, suka hari la kan. Lepas tu ajak main pula. Tak kira la pagi ka, petang ka, tengah malam ka. Kalau kita buat tak peduli, nanti dengar la suara dia, ooo, aaa, ooo, aaaa dok memanggil hehe.. Bila dan attend baru senyap. Hamboiii pandai nak bercakap dah makcik.


mengamuk nak susu nih..


masa kena agah..

5 comments:

  1. salam, comel nyer bree ! mcm tak percaya jer kan.. alhamdulillah dan hanya syukur yg mampu deena ucapkan...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...membesar bagai johan, tomeiiii ☺☺☺

    ReplyDelete
  3. alaaa..cumel nye Bree..ummuaaah..kiss skit..

    ReplyDelete
  4. Besar dah bree.. comelll....sihat ceria lagi... macam tak percaya jer...

    ReplyDelete