///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Pensil Magik: Visit to Pay Less Warehouse Sale

Announcement

Announcement!
Bermula dari April 2012, blog ini akan memuatkan catatan dan artikel yang berkaitan dengan pandangan peribadi penulis terhadap isu semasa dan keagamaan. Manakala semua post sebelum ini yang berkaitan dengan Bree, Homeschool, pendidikan awal kanak-kanak dan keibubapaan sudah di pindahkan kerumah baru Sayang diSayang. Kita jumpa di sana ya. Terima Kasih kerana masih mengikuti blog kami.

Followers

Sunday, January 30, 2011

Visit to Pay Less Warehouse Sale

Today I would like to share about this bookstore warehouse sale (ayat skema la pulak :p) . Actually, aku pun baru jugak berkenalan dgn Pay Less ni hehe.. Bookstore ni sesuai dgn nama dia yg menunjukkan buku-buku yang dijual mmg lebih murah dari kat kedai biasa. Semua buku di sini adalah used books but still in very good conditions. So pada ibu-bapa yang tak mampu nak beli buku mahal, boleh datang kat kedai ni. So far all are English books. Buku BM tak jumpa lagi.

Ok kita sambung cite.  Alkisahnya, jumaat lepas aku pun pegi la ke warehouse sale Pay Less ni yg bertempat di Milennium Square, PJ. Disebabkan aku tak berapa terer sgt kawasan ni, maka berbelit-belitlah aku carik jalan walaupun dah siap ada peta (tapi aku tak print dari website tu hehe pandai tak :D ). Akhirnya dgn bantuan cik somi tercinta sampaila jugak kat tempat yang di tuju. Aku ingt tempatnya beso la mcm ala2 grand ballroom kat hotel mahal-mahal tu tapi dia bukak kat kawasan kecik je ..berpinau jugak la mencarinya. Aku sampai pun dah dekat kul 12tgh hari..

Ape yang membuatkan aku nak tulis pasal warehouse bukan la sgt pasal buku-buku dia tu, tapi pasal diri dan mentaliti orang kita. Mostly yang aku nampak adalah sahabat-sahabat kita dari kaum bukan Melayu. Siap heret anak duduk kat bahagian kid's section sambil gali-gali buku yang ada. Ada gak yang dok baca. Pastu nampak pulak mat saleh bawak anak dia. Melayu ? aku tak nampak.. pelik gak... orang kita ni tak suka membaca ke ? atau tak tahu adanya sale tu ? atau aku yang datang bukan pada masa mereka datang.. tak tau la kan.. hampir 4 jam aku dok situ sambil belek2 buku.. dah petang sket baru nampak sorang dua mommies yang bertudung tengok2 buku.. tu pun tak lama.. mungkin tak ada yang berkenan kot. . Anyway, it shows something.. orang kita ni may be kurang sket awareness nak bawak pada tempat2 ilmiah mcm ni. May be dorang lebih suka bawak anak pegi countdown mlm merdeka, tahun baru atau jalan2 kat uptown sampai awal2 pagi... tapi aku yakin bukan semua mcm tu.. segelintir saja. Cuma kalau boleh kita tingkatkan lagi minat sukakan buku pada anak2 kita. Bukan utk siapakan, utk mereka juga  :)

Berbalik pada cite sale ni, buku2 kat sini mmg murah sgt2.. kat bahagian kids, range buku dari RM3-RM15. Bahagian fiction and non-fiction pun lebih kurang sama. As for me, I managed to grab 8 books for the total price of RM44 ! Isn't it a good deal :D .. penat jugakla bangun duduk belek2 buku hahaha.. Antara buku-buku tu adalah :-



1. Little Elmo's Toy Box - RM5
2. Pinocchio- RM3
3. Maisy Cleans Up- RM8
4. Hello- RM5
5. The Toddler's Busy Book- RM5
6. How to raise a great Kid- RM3
7. Rabbits and Raindrops- RM5
8. Men Are From Mars, Women Are From Venus - RM10

So sapa2 yang berminat nak pegi cepat2 sebelum terlambat. Dorang buat 3 hari je dari 28-30 Jan 2011. Map and other details korang leh click kat link Pay Less atas ye.. Selamat Membeli Buku :)

2 comments:

  1. bestnyaaaa...semua pun murah2 aje.

    *kalaulah kat sini ada.. mmg pegi punya~

    ReplyDelete
  2. kat mana tu ? sesekali turun sini boleh pegi//

    ReplyDelete